8. -luokkalaiset ovat loka-marraskuussa perehtyneet mainonnan kielen ja kuvan keinoihin, tutustuneet vastamainoksiin ja tehneet omia vastamainoksia. On mietitty, millaisia yksityiskohtia mainoksissa on muutettava, jotta niistä tulee vastamainoksia ja keskusteltu, mitä vastamainoksilla yritetään sanoa. Mainoksissa on analysoitu värejä, sanoja, valokuvia ja sommittelua. Huomattiin, että mainoksissa käytetään paljon adjektiiveja ja luvataan paljon!
Sitten valittiin yksin tai pareittain yksi ruoka-aiheinen mainos, jonka tuotteelle kehiteltiin taustatarina markkinointimateriaaliksi. Sen jälkeen palauteltiin mieleen jinglejä, noita mainosmaailman mainioita tai ärsyttäviä korvamatoja, ja opiskeltiin, mikä tekee jinglestä hyvän ja miten mainostarinoiden tunnelmat saadaan jinglejen muotoon. Sitten....arvasit oikein: sävellettiin omia jinglejä!
#vastamainos #ruokamediassa