maanantai 13. huhtikuuta 2020

Auttajana ja avun saajana

Kun auttaa jotakuta, saa itselleenkin hyvän mielen 😊 Auttaminen tuo usealle merkitystä elämään: olen tärkeä ja minusta on jollekulle apua! Kasiluokkalaiset vastasivat etäopiskelun lomassa gallupissa, missä asioissa ja keitä he ovat auttaneet ja missä asioissa ja keneltä he ovat pyytäneet ja saaneet apua. Ketä sinä voisit auttaa ja missä asiassa?
Olen auttanut:
* koulussa kaveria
* olen auttanut läksyissä
* jos joku on ollut surullinen, olen lohduttanut
* olen auttanut saamaan toista paremmalle tuulelle
* olen auttanut ystäviä, perhettä ja tuntemattomia
* olen auttanut kavereita heidän elämänsä ylämäissä
* olen auttanut kavereita, sukulaisia ja perheenjäseniä
olen auttanut oppimisessa
* olen auttanut kotona siivoamisessa ja juhlien järjestämisessä
* olen auttanut koiraa pääsemään sängylle
*olen auttanut äitiä kotona ja pienempiä läksyissä
* olen auttanut koiraa
* olen auttanut, jos vaikka äiti ei yllä ottamaan jotain ylähyllyltä
* olen auttanut kavereita, jotka ovat jumissa videopeleissä
* olen auttanut vanhempia ruuanlaitossa sekä kotihommissa
* olen auttanut esim. pikkusiskoa ja kavereita monissa asioissa
* olen auttanut esim. leipomisessa ja vaikeissa koulutehtävissä.
* olen auttanut pikkuveljeäni ja ystäviäni kouluun liittyvissä asioissa
* olen auttanut koiraa, kun hän saa hermoromahduksen ja masennuksen sekoituksen pallon jäädessä sohvan alle jumiin
Olen saanut apua:
  • olen saanut apua oppimisessa
  • mua on autettu puhelimen etsimisessä
  • pyydän yleensä apua matematiikassa isältäni, koska en ole niin hyvä siinä
  • olen pyytänyt ja saanut apua esim. leipomisessa.

Taiteidenvälinen opetus: Ruokaa!-näyttely 8.10.-8.11.2024

Ruokaan liittyy monenlaisia muistoja. Ruokaa tarjotaan tärkeissä tilaisuuksissa, lohdutukseksi ja kun on aihetta juhlaan.  Ruokaa ja elämää...